Sunday 16 November 2014

Power Rangers Universiti Malaya

Gua da jumpa Power Rangers.Gua ingatkan hanya fantasi,rupanya memang wujud!










Gua rasa Abdul Muqit taip status ni sebenarnya sebab cemburu dengan populariti kawan kurang akalnya iaitu saudara Fahmi Zainol.Yela,cuba korang fikir dan renungkan,bagaimana melonjaknya nama Fahmi Zainol bila nama Fahmi ni je yang kerap dilaungkan media sekarang


Sebab tu dia tulis status merepek sebegini supaya sekurang-kurangnya adalah masyarakat tahu bahawa Muqit ini masih wujud dan diperlukan dalam perjuangan mereka


Cuba korang bayangkan hingga mak ayah Fahmi Zainol pon jadi "famous" sebab sama-sama menyokong perbuatan memalukan anak mereka.Muqit sendiri pon belum tentu orang tahu penuh dia
Sebab tu gua cakap sape tak jeles woi.Hahaha!

TAPI




Kalau korang perasan nama Abdul Muqit Bin Muhammad tak disebut langsung dalam media.Bahkan populariti si Muqit ni terus menjunam,tenggelam dan terbenam setelah beliau bergraduasi.Nama Muqit terus tenggelam setelah si Fahmi dijulang kononnya sebagai hero yang menganjurkan program bersama Anwar Ibrahim.
Padahal yang dok menjerit-jerit atas 4x4 tu tak lain tak bukan ialah Muqit saudara-saudari sekalian.




Padahal gua tengok si Muqit ni lah yang bersusah payah ke sana sini,dialah yang selalu bercakap.Sebab Fahmi Zainol kayu bercakap tidak sepetah Muqit ni.Gua ambill contoh isu kampung Chubadak.Si Muqit ni jugaklah yang jadi mangsa keadaan.Tapi akhirnya nama Fahmi Zainol juga yang dijulang padahal bukan Fahmi Zainol yang bersusah payah


Korang tengok apa Muqit kena semata-mata nak naikkan nama Pro-Mahasiswa

TAPI



FAHMI LA HERO!

FAHMI LA PEJUANG!

FAHMI YANG BERSUSAH PAYAH!



MUQIT PUNYA KERJA, JENDOL DAPAT NAMA




Gua dapat tahu yang Muqit dapat tawaran sambung Master kat UM.Gua nak ucapkan tahniah kat lu Muqit.Gua harap nanti jadilah pelajar Master yang sukses.Cuma dah sambung master ni takkan nak main politik level Undergraduate lagi.Kah..Kah..Kah






HARAPAN

Gua harap Muqit yang bakal sambung master ni contohilah mamat-mamat ni yang memang sekarang sambung Master di UM bahkan sudah berkhidmat untuk negara in an ethical way. Bukan jadi keldai tunggangan untuk kepentingan parti politik semata-mata



SAUDARA HAFIZ ARIFFIN




SAUDARA WAN MOHD HASIF WAN MUHAMAT ALI





Apa-apa pun disebabkan Muqit ni nak sangat jadi Power Rangers,maka gua dengan sukarelanya akan menunaikan hasrat dan impian Muqit untuk menjadi Power Rangers!



Jeng Jeng Jeng






Kah..Kah..Kah...Sesuai la dengan karakter Muqit sekarang



P/S : Fahmi Zainol nak bagi Power Rangers warna apa?

2 comments:

  1. hoi-hoi hang ni siapa guna nama aku n profile pic aku ?

    ReplyDelete
  2. Hoi-hoi asal kau nak terasa? KAHKAHKAHKAH

    ReplyDelete